Rebríčky vyhľadávania v Google sú v posledných dňoch nestabilné. Čo je za tým ?

Publikované - 29. októbra 2018
Google pokles pozícií

Upravený algorytmus, penalizácia webov ?

 

Počas posledných pár týždňov prevláda znepokojenie medzi prevádzkovateľmi webov ktoré dlhodobo ovládali popredné pozície v Google vyhľadávaní. Veľa webov zaznamenáva v posledných týždňoch až 60%-tný pokles návštevnosti z organického vyhľadávania. Výsledkom sú samozrejme malé predaje produktov a služieb. Weby z popredných pozícií spadli do zabudnutia. Prepad zaznamenávajú aj významné spoločnosti.

 

Najväčším problémom je, že zatiaľ nikto nevie prečo sa tak deje. Výsledky vyhľadávania sú každú chvíľu iné a nestabilné. Vyskytlo sa veľa špekulácií o možných aktualizáciách algoritmov Google ktoré sú síce opodstatnené, ale treba mať tiež na pamäti že Google aktualizuje svoj algoritmus každý deň. Častokrát viackrát denne.

 

Avšak to, čo sa deje v posledných týždňoch je nepochopiteľné. Každodenné aktualizácie, ktoré sa zvyčajne dejú, v žiadnom prípade nie sú porovnateľné. Každú hodinu nájdete vo výsledkoch úplne iné weby. SEO optimalizácia akoby vôbec nefungovala. Deje sa to pri väčšine slovných dopytoch. Vyskytli sa tiež špekulácie že môže ísť o penalizáciu webov ktoré využívajú BLACK HAT taktiku alebo iné neférové taktiky ktoré posúvajú weby na popredné pozície. Ale podľa SEO nástrojov (search console, analytics, moz) a ďalších zistení z webov ktoré spravujem sa mi tieto špekulácie nepotvrdili.

Každý sa teraz pýta čo robiť ?

Žiaľ pokiaľ sa Google vyhľadávanie nestabilizuje, sú akékoľvek kroky z hľadiska SEO optimalizácie podľa mňa zbytočné. Momentálne sú tieto úpravy nemerateľné. Ak váš web lieta v jeden moment v top 3 a o hodinu sa neviete nikde nájsť, niečo s tým Google je. Keď ste boli donedávna dlhodobo na prvých miestach a teraz niečo upravíte v metatagoch alebo v kóde či textoch, nebudete vedieť či ste spravili dobre alebo zle. Áno môžete webu pomôcť, ale môžete mu aj uškodiť.

 

Teda ostáva už len jedna možnosť. Platená reklama :( ? Nemyslím si že by to všetko Google robil úmyselne a tlačil tak weby do platenej reklamy, ale určite to už napadlo nejedného SEO optimalizátora či prevádzkovateľa webu.

Ak sa rozhodnete zriadiť si platené reklamy Google Ads, mali by ste ich mať dobre nastavené a samozrejme musia byť tiež merateľné. Reklamy by mali byť prepojené s Google analytics, tak aby ste vedeli porovnávať koľko prišlo konverzií prostredníctvom platenej reklamy a koľko prostredníctvom organického vyhľadávania. Nastaviť správny denný rozpočet a tak ďalej…

 

Neostáva nám nič iné, len čakať ako sa to nakoniec vyvinie a dúfať že sa rebríčky vyhľadávania vrátia čoskoro do normálu.

 

Budem rád ak sa so mnou podelíte o každé nové info ohľadom tejto problematiky. Ďakujem za každý share a like ;)

 

Zdroje:

Facebook skupina - marketéri, seo optimalizatori

Seroundtable.com

Detailed.com

Kontaktujte ma

info@romanhaluska.sk

+421 907 956 992

2023 Roman Haluška - Web developer

Beží na: NextJS, DRUPAL 10