PR článok nie je nutné zlo
Mnoho SEO odborníkov a marketingových agentúr hovorí o PR článkoch ako o nutnom zle, ako o umelo vytvorenom obsahu, ktorý slúži len a len na umiestnenie spätných odkazov vášho webu. Hoci o PR obsahu hovoria ako o nutnom zle, využívajú ho, pretože vedia, že má istú moc. Tí, čo sa mierne v SEO nástrojoch orientujú vedia, že SEO spätné odkazy sú pre množstvo webov spôsobom, ako si vylepšiť pozíciu vo vyhľadávačoch.
Treba si úprimne priznať, že SEO dnes v prípade propagácie webov a budovaní renomé hrá veľmi podstatnú rolu a hoci by sa PR články mohli zdať ako zbytočné, prebytočné, nadbytočné – pomenujme to ako chceme, majú svoj účel. A to je práve fakt, že slúžia ako jeden z nástrojov propagácie. Ich reálny dosah je síce ťažké preukázať, no minimálne vyhľadávače vnímajú linkbuilding (ktorého sú PR články súčasťou) veľmi pozitívne a externé odkazy v PR článkoch teda majú svoje nesporné opodstatnenie.
Aká je čítanosť PR článkov?
Otvorene môžeme povedať, že tradičné PR články, ktoré musia nutne obsahovať kľúčové slová a frázy v presne stanovenom tvare, nemajú práve najvyššiu šancu na to, že sa stanú virálnymi a budú sa medzi potenciálnymi čitateľmi šíriť. Na druhej strane, váš článok na cudzom webe môže predsa len niekoho zaujať. Aj keď je to percento nižšie, šanca stále je.
Otázkou je, prečo by PR článok nemohol mať podobu ako klasický blogový článok, ktorý si ľudia prečítajú radšej. Pretože je to ťažké, ale nie nemožné. Písať PR článok na kvalitatívne vyššej úrovni je možné, hoci to nie je lacné a nie je to ani jednoduché. Predovšetkým, PR článok mnohé redakcie nevnímajú ako hodnotný obsah a berú ho len za akúsi povinnú jazdu. Preto, ak chcete, aby PR článok mal akú – takú šancu pôsobiť natívne, zaplaťte radšej schopného autora, ktorý sa slovíčkami v texte dokáže vyhrať a spraviť ho „user friendly“.
Povedať o PR článkoch že sú teda nutné zlo určite nemožno. Myslite však na to, že z času na čas si nejaký ten PR článok zaplatiť nie je chyba, no nezmyslené zahlcovanie nehodnotným obsahom netvorí vašej značke dobré meno. Všetkého veľa škodí a preto radšej robte PR s rozumom.
Weby kde je možné publikovať PR články (zoznam bude priebežne aktualizovaný)
https://pridajclanok.sk
https://pr-clanky.sk
https://www.spravodajstvo.sk
http://pr-clanky.info